söndag 7 juni 2020

180 dagar med programmering: Dag 2

Idag blev jag klar med


Wrap-up from Machine Learning and AI Foundations: Value Estimations by Adam Geitgey

Det var en bra och praktisk kurs, även om det var en del föråldrad kod som behövde bytas ut mot hur saker görs nu. Men folket i kommentatorsfältet hade bra koll, så det var inte speciellt besvärligt.

Jag blev också klar med
Next steps from Machine Learning and AI Foundations: Classification Modeling by Keith McCormick
 Men den var mer teoretisk och gav en överblick av vad det finns för olika algoritmer. Men jag är mer intresserad av tillämpningarna, så jag skulle nog tittat på en annan video istället.

Jag vet att det är lite mycket videor från Linkedin, men jag har ett gratis abonnemang i några dagar till, så jag passar på. Men sen blir det videor från gratis-sajter, det finns ju väldigt mycket material som är gratis online.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar