torsdag 24 oktober 2019

180 dagar med programmering: Lisp och python

En kort uppdatering om vad jag koncentrerar mig på just nu. CS50 ökade i svårighetsgrad relativt markant under vecka 3, inte så att det blev omöjligt att lösa, men såpass svårt att jag gärna skjuter på det och gör något annat.

Istället har jag koncentrerat mig på att lära mig lisp och python. Lisp kanske inte är något som är så eftertraktat på arbetsmarknaden, men jag har bestämt mig för att inte ta allt för stor hänsyn till detta. Om jag koncentrerar mig på enbart det arbetsmarknaden efterfrågar kan det bli att jag tar för allvarligt på allt ihop, allt börjar kännas som ett jobb vilket leder till att jag skjuter på att sätta igång med uppgifterna. Dessutom är lisp ett intressant språk som syntaktiskt skiljer sig ganska markant från till exempel c# och python. Jag använder boken Land of lisp (affiliate länk) För att lära mig python använder jag Learn python in one day and learn it well. (affiliate länk)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar