söndag 25 augusti 2019

7 dagar med schack: Dag 1


I dag spelade jag 10 matcher blixt med 5 minuters betänketid för varje spelare. Det var mycket tråkigare än vad jag mindes att spela schack, så jag får se hur roligt det blir att träna. Tur att det bara var en sju-dagars utmaning i alla fall, så att jag inte behöver hålla på med detta i trettio dagar :).

De öppningar jag använde och kommer att använda i de avslutande tio matcherna är sicilianskt, drakvarianten, Englunds gambit och kungsgambit. Jag kollar ingen teori, då det jag vill mäta är om och i så fall hur mycket taktisk träning påverkar.

Så hur gick det då i partierna, jo jag vann fem och förlorade fem, men ökade i rating tillslut med 50 poäng. Vilket ger en ökning med 5 poäng per match. Det skall bli intressant att se om träningen kommer att ge något resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar