måndag 26 augusti 2019

7 dagar med schack: Dag 2


Idag löste jag problem ur Chess 5334 problems, combinations and games (affiliate länk). Jag trodde att jag hade bestämt mig för att lösa problem i 20 minuter, men sedan visade det sig att jag hade bestämt mig för att lösa 20 problem per dag. Jag fick i alla fall löst 31 problem på 20 minuter, eller nja jag tvingades faktiskt att kolla upp lösningen på tre av problemen.

Matt i ett drag var det som gällde idag. Jag vet inte hur givande det är egentligen när man vet vad det är man skall leta efter. Det hindrade ju i och för sig inte mig från att missa tre problem, så helt värdelöst är det säkert inte :)

Det var trots allt rätt trevligt att lösa problemen, inte lika stressigt som när man spelar matcher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar