fredag 30 augusti 2019

90 dagar med dual n-back

Möjligen kan dual n-back faktiskt öka en persons iq, se den här artikeln i Wikipedia. Jag känner att den här skribenten nog skulle behöva öka sin iq lite, så jag börjar med att göra ett iq-test. Sedan gör jag samma test igen om tre månader, egentligen bör man vänta minst ett år. Men jag tycker ändå detta är en bättre lösning än att göra ett annat iq-test. Det påverkar troligen testresultatet mindre att jag gjorde samma test för tre månader sedan jämfört med att jämföra två helt olika test med varandra.

Iq-testet jag gör är det här. Jag fick 115, vilket i alla fall inte är total katastrof. Det innebär att jag är något mer intelligent än genomsnittet och det tycker ju alla att de är, så det är säkert korrekt 😊

Dual n-back kommer jag att träna med gratisprogrammet Brain workshop
Jag kommer inte att uppdatera hela tiden, utan mest när jag gör framsteg, om jag nu gör några.
Utgångsläget är att jag precis fick 80% på dual 3-back, vilket innebär att jag för första gången kommit upp i dual 4-back. Vi får la se hur det går 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar