tisdag 3 september 2019

7 dagar med schack: Dag 6

Vi  närmar oss slutet på den här serien. I dag löste jag 20 schackproblem ur Chess 5334 Problems, combinations and games (affiliate länk) på nio minuter, vilket är två minuter längre än det brukar ta. Det var mycket hästar inblandade, så jag får väl skylla på det.

Så hur har det varit att träna schack på det här sättet? Jag tycker det har varit ok, även om träningsprogrammet inte alls var så hårt som i Rapid chess improvement (affiliate länk) Där går man igenom 1000 problem sju gånger, på allt snabbare tid varje gång, så att man vid sista genomgången går igenom 1000 problem på en dag! Det verkar väldigt tungt. Jag tycker 20 problem på en dag kan kännas mycket😊

Tror jag att jag har förbättrat mig i schack? Nej, eller om jag gjort det så tror jag inte att det kommer att synas i rankingen. Men vi får väl se efter att jag spelat de tio avslutande partierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar