fredag 20 september 2019

90 dagar med dual n-back: Uppdatering 1

Det har gått upp och ner än så länge. Jag skulle ju börja med dual 4-back efter senaste inlägget i den här serien. Som syns av grafen slutade det med att jag var nere på dual 2-back innan det vände. Nu är jag åter uppe på dual 4-back och rekordet är 58% rätt på den nivån. Så ingen Einstein än 😃

Jag har inte tränat varje dag och inte speciellt ofta de dagar då jag faktiskt tränat. Jag brukar tröttna efter en fyra - fem försök. Om jag skall få ut något av det borde jag säkert träna minst en timme varje dag. Om det finns en träningsmetod för intelligens så tycker jag att det verkar vara rimligt att det krävs hård träning för att öka sin intelligens. Just för att intelligens känns så grundläggande, så jag antar att det är ungefär som med muskler. Nervbanorna kan tränas relativt lätt, men för att öka i faktisk muskelvolym eller muskelstyrka så krävs det hårdare träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar